תהליך ההנפק דרכונים אירופאים לחופשה בחו"ל

דרכונים אירופאים מונפקים על ידי האיחוד האירופי. כדי לקבל דרכון, עליך להיות אזרח של אחת המדינות החברות באיחוד האירופי ולהיות מסוגל לספק את המסמכים הדרושים. דרכון אירופאי הוא תעודת מעבר המונפקת על ידי רשויות המדינות החברות באיחוד האירופי.

תהליך ההנפקה מתבצע במספר שלבים, שהם כדלקמן:

  • אדם מבקש דרכון בנציגויות הדיפלומטיות של ארצו או במשרדים הקונסולריים בחו"ל.
  • לאחר מכן הבקשה מועברת לרשות הלאומית הרלוונטית באותה מדינה, אשר תחליט אם להוציא דרכון או לא. אם כן, הוא יועבר לרשות הרלוונטית במדינה החברה באיחוד האירופי שבה מתגורר אותו אדם.
  • אם תינתן רשות, יונפק מסמך רשמי בשם "תעודת דרכון" על ידי רשות זו וישלח בחזרה לארץ הולדתו של המבקש לאיסוף.

האיחוד האירופי הוא אזור הסחר הגדול בעולם ובעל הכלכלה הגדולה ביותר באירופה. יש לו גם דרכון המשמש את אזרחי כל 28 המדינות החברות. דרכונים של האיחוד האירופי מונפקים לאזרחים של מדינות החברות באיחוד האירופי. הם מונפקים על ידי המדינה המארחת, שהיא בדרך כלל המדינה שבה אתה גר או בה גרים ההורים שלך. ישנן דרישות מסוימות לקבלת דרכון, כגון הצורך להתגורר במדינה הנוכחית שלך לפחות חמש שנים ולהוכחת זהות (כגון דרכון, רישיון נהיגה או תעודת לידה). על מנת להגיש בקשה לדרכון של האיחוד האירופי, עליך לספק טופס בקשה, מספר תעודת הזהות הלאומית הנוכחית שלך וטביעות האצבע שלך. כאשר אתה מגיש בקשה מקוונת, תצטרך גם תעודה מזהה אלקטרונית עם תמונה.

אנשים מכל העולם יכולים להגיש בקשה לדרכון אירופאי. הוא מונפק על ידי האיחוד האירופי והוא זמין לאנשים המתגוררים באופן חוקי במדינה חברה באיחוד האירופי או באחת מהמדינות הקשורות אליו. דרכון אירופאי מעניק תנועה חופשית ברחבי אירופה, מה שהופך אותו למסמך בעל ערך עבור מטיילים. תהליך קבלת דרכון אירופאי הוא די פשוט וניתן לעשות זאת באינטרנט. עם זאת, מועמדים צריכים להגיש מסמכים מסוימים כדי להוכיח את זהותם ואת הלאום שלהם לפני שהם יכולים להגיש בקשה לאחד.

דרכונים אירופאים מונפקים בשלוש דרכים:

  • לפי בקשה: אם אינך אזרח של אחת מהמדינות הללו, עליך להגיש בקשה לויזה ולאחר מכן להגיש בקשה לאזרחות לפני שתוכל לקבל את הדרכון שלך.
  • לפי החלטה: אם אתה גר באירופה לפחות חמש שנים, אתה יכול להגיש בקשה לדרכון מבלי שתצטרך לעזוב את אירופה קודם. חייבת להיות לך הוכחה שמוכיחה שאתה גר שם ברציפות במשך חמש השנים האלה.
  • מלידה: אם ההורים שלך נולדו באחת מהמדינות הללו או אם הם היו אזרחים מתאזרחים לפני מותם, ילדיהם יכולים לקבל

האיחוד האירופי הוא קהילה בינלאומית המונה 28 מדינות חברות. יש לו שוק משותף ומטבע אחד, האירו. דרכון אירופאי מונפק לאזרחי האיחוד האירופי ולבני משפחתם המתגוררים באחת המדינות החברות. המחזיק יכול לחיות בכל מדינה אחרת באיחוד האירופי מבלי לאבד את זכויותיו כאזרח של אותה מדינה. הדרכון הוא לא רק נסיעות; הוא גם מאפשר תנועה חופשית מעבר לגבולות בתוך אירופה ובין מדינות בתוך אירופה, כמו צרפת וגרמניה. פרק ההקדמה מספק סקירה כללית על הנושא עם מילות מפתח רלוונטיות לקוראים כדי למצוא מידע נוסף על האופן שבו נושא זה קשור אליהם. האיחוד האירופי (האיחוד האירופי) קיבל החלטה לבטל את הדרכון המסורתי ולהציג את מסמך הנסיעה האלקטרוני החדש, שיונפק לכל אזרחי האיחוד האירופי עד 2020. הכנסת מסמך הנסיעה האלקטרוני היא חלק מהמהלך לקראת "שוק דיגיטלי יחיד". האיחוד האירופי גם שואף ליצור זהות דיגיטלית של אזרחים מאוחדים שתאפשר לאנשים לגשת לשירותים מעבר לגבולות.

למידע נוסף ביקרו באתר שלנו לקבלת מידע נוסף: europassport

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
תוכן עניינים
לפרסום כתבה באתר
מאמרים אחרונים
הסעות ילדים בחולון

  מחפשים חברת הסעות ילדים בחולון? צריכים לארגן אוטובוס או מיניבוס לאורך כל השנה או לחילופין זקוקים לפתרון באופן חד פעמי! במדריך הקצר הבא תקבלו

קרא עוד »
הסעות תלמידים בירושלים

  הסעות מאורגנות לתלמידים היא פרקטיקה נפוצה מאוד ולא רק בישראל. יחד עם זאת, במרבית המקרים הסעות מאורגנות כאלה אופייניות בעיקר לישובים מבודדים ובעיקר לבתי

קרא עוד »
הסעות לחתונה בבית שאן

  חתונה היא אולי בין האירועים הכי חשובים ומשמעותיים בחיים שלנו. לא סתם משפחות וזוגות מתכננים חתונה במשך כמה חודשים וחושבים על כל הפרטים החל

קרא עוד »
הסעות בקרית גת

  פועלות היום בישראל שורה של חברות המספקות שירותי הסעות בכל רחבי הארץ. הסעות אלה מסופקות כשירות מזדמן לאירועים חד פעמיים וכשירות קבוע במסגרת הסכמי

קרא עוד »