מעיינות בצפון – 5 מעיינות מומלצים

הקיץ הגיע ואיתו גם הטיולים המשפחתיים! אין דבר מגבש וחווייתי יותר בעבור משפחה מאשר טיול משפחתי בצפון, ולכן במאמר זה ריכזנו עבורכם 5 מעיינות בצפון שחובה ללכת לבקר בהם בטיול הקרוב שלכם, מכיוון שמדובר באחת מן האטרקציות הכיפיות ביותר כאשר מדובר באטרקציות בצפון לילדים. מוכנים?

 

5 מעיינות בצפון – המומלצים ביותר

  1. מעיין כנף – בסמוך למושב כנף שוכן מעיין קסום בו ניתן למצוא 3 בריכות בגבהים שונים אשר כל אחת מהן אוגרת את מי המעיין הסמוך. את הבריכה של מעיין כנף בנו חברי המושב לרווחתם של המטיילים ובמשך שנים רבות המעיין סיפק אף את מי השתייה של המושב. בשנת 2007 זכה מעיין כנף לשיפוץ מקיף שביצעו בו חברי המושב לזכרו של חברם אשי נוביק ז"ל שנפל במלחמת לבנון השנייה. מעיין כנף מתאים למשפחות שמחפשות מעיינות בצפון שניתן לטייל בהם בדרגת קושי קלה. כמו כן, למי שמחפש אטרקציות בצפון לילדים מעל החניון ניתן למצוא את בית הכנסת העתיק דיר עזיז, וזוהי אטרקציה לימודית והיסטורית מעניינת בעבור ילדים.
  2. עין אמפי – עין אמפי נקרא גם "עין אקליפטוס" וזאת בשל עצי האקליפטוס המקיפים את הבריכה, ולבריכה ישנן מדרגות אשר יוצרות מעין אמפיתיאטרון ומכאן השם "עין אמפי". עין אמפי שוכן במרכז הגולן ובו תמצאו בריכה עגולה שקוטרה כ-10 מטרים ועומקה משתנה ויכול להגיע עד מטר 1. בתוך הבריכה שוחים דגיגונים שיעניקו לכם פדיקור טבעי, ועצי האקליפטוס שומרים על המקום מוצל גם בימות הקיץ החמים ביותר, מה שהופך את עין אמפי לאחד מן המעיינות בצפון המומלצים ביותר בימי קיץ חמים במיוחד. פשוט כותבים בוויז "עין אמפי".
  3. עין מוקש – גם למי שמכירים מעיינות בצפון, עין מוקש הוא אינו מן המוכרים שבהם, וזאת בשל כך שבמשך שנים רבות הכניסה אליו הייתה אסורה מכיוון שהוא שכן בתוך שדה מוקשים, וכך הוא גם זכה לשמו. בשנת 2011 צה"ל פינה את המוקשים ופרץ את הדרך למעיין וכך נתגלתה באר עמוקה וצלולה שנחפרה לפני כ-120 שנים על ידי תושבי כפר זיוון הצ'רקסים. עין מוקש הוא באר עגולה בקוטר של 11 מטרים ועומק של 6-8 מטרים, שוליה בנויים מאבני בזלת קטנות המונחות זו על זו במעגל.
  4. עין שוקו – עין שוקו הוא בריכת בטון קטנה ועגולה הצופה לנוף משגע המורכב מן הכנרת והרי הגליל; בקעת יבנאל והר תבור בדרום, ועמק החולה והר מירון בצפון. בעבר שמו של עין שוקו היה "מעיין התאנה" (או בערבית – מעיין א-תינה) ושמו שונה לעין שוקו לזכרו של מתן גדרי (ש"שוקו" היה הכינוי שלו בקרב חבריו), שנפל בקרב בחברון בשנת 2003 וחבריו לקיבוץ מבוא חמה הקימו את הבריכה לזכרו, ובין הצמחייה, הספסלים והשולחנות שמסביב למעיין ניתן למצוא גם שלטים המספרים את סיפורו של מתן.

 

קרדיט תמונה: pixabay
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
תוכן עניינים
לפרסום כתבה באתר
מאמרים אחרונים
הסעות בירוחם

  פועלות היום בישראל שורה של חברות המספקות שירותי הסעות בכל רחבי הארץ. הסעות אלה מסופקות כשירות מזדמן לאירועים חד פעמיים וכשירות קבוע במסגרת הסכמי

קרא עוד »
הסעות לחתונה בגוש דן

  חתונה היא אולי בין האירועים הכי חשובים ומשמעותיים בחיים שלנו. לא סתם משפחות וזוגות מתכננים חתונה במשך כמה חודשים וחושבים על כל הפרטים החל

קרא עוד »