לאן ניתן לטוס בתקופת הקורונה? – מורה נבוכים

עברו הימים אשר בהם היינו בוחרים לאן לטוס בגלל האטרקציות והמבצעים שחברות התעופה היו מציעות לנו. היום בגלל הקורונה השאלה היא לאן אפשר לטוס והכוונה היא למדינות שהתחלואה בהן נמוכה ממש. אנו שומעים חדשות לבקרים על דרכון ירוק, בידוד במלוניו או בבית ואפילו על אזיקונים שיתקינו לנו כאשר אנו חוזרים מחו"ל. ישנם אנשים השבים מאנגליה, מאיחוד האמירויות, דרום אפריקה וברזיל שהם מחויבים להיות בבידוד במלוניות. למעשה ישראל נמצאת בסגר עד תחילת פברואר 2021. יש להבין כי למדינות ירוקות ניתן יהיה לטוס, אבל השאלה מה עונה להגדרה של מדינה ירוקה?

מהי מדינה ירוקה בהגדרות משבר הקורונה?

למעשה, מדינות ירוקות, הן מדינות אשר מהן ישראלים יוכלו לשוב מהן מבלי שיצטרכו לשהות בבידוד. מדינות אדומות, הן מדינות שיש בהן הרבה תחלואה של קורונה והישראלים יישארו בבידוד בביתם או במלוניות למעלה מ-10 ימים ולפעמים אף לשבועיים. יש לבצע שתי בדיקות קורונה, כאשר שתיהן חייבות להיות בהפרש של זמן, כאשר הראשונה היא בדיקת קורונה בכניסה לבידוד והשנייה ביום התשיעי ממועד החשיפה. יש לציין, כי גם ישראלים אשר חוזרים ממדינות ירוקות אבל בכל זאת, שהו במדינה אדומה כ-14 יום לפני הנחיתה בישראל, יצטרכו בכל זאת להישאר בבידוד. במידה והישראלים ביצעו קונקשן בשדה תעופה של מדינה אדומה ולא יצאו מטווח שדה התעופה, יוכלו עדיין ליהנות מפטור מבידוד.

רשימת מדינות המקבלות ישראלים

ישנה רשימה שמתעדכנת בכל כמה ימים ויש לשים לב אילו מהמדינות עדיין לא שינו את הסכמתן. למשל בולגריה, ארה"ב, דובאי, קוסטה ריקה, איי סיישל, האיים המלדיביים, מונטנגרו, מקסיקו, טורקיה וקוריאה. יש לשים לב, כי באחריות הנוסעים לבדוק את ההגבלות הקיימות. ניתן להיכנס לאתר הרשמי של המדינות הללו וכן, אפשר יהיה למצוא עוד מידע בארגון חברות התעופה הבינלאומי. יש לשים לב כי אם ישראל בסגר, אדם שרכש כרטיסי טיסה, בתנאי ששדה התעופה בישראל אינו סגור, עליו להציג את כרטיסי הטיסה כהוכחה. גם בסגר, יש לדעת, כי אישור היציאה לחו"ל יינתן רק בנסיבות מיוחדות שעדיין לא הוגדרו במפורש בוועדת חריגים.

למשל מדינות כגון ברזיל וטורקיה, מאפשרות לישראלים ללא דרכון זר, להיכנס אליהן ולהתחיל כבר לטייל, כאשר בדיקת קורונה שלילית תוצג בשדה התעופה של מדינת היעד ולפעמים לא תמיד מבקשים את הבדיקה. ישנן מדינות פחות מחמירות, אשר מבקשות הצהרת בריאות בהמראה בלבד.

בדיקת קורונה  שלילית תוצג עד 72 שעות לפני הטיסה

החוק בתקופת הקורונה, מורה כי מי שמתכנן או מתלבט לאן אפשר לטוס, עליו לדעת כי יציאה מישראל, מותנית בבדיקת קורונה שלילית עד ל-72 שעות לפני הטיסה. מבחינת הכניסה לישראל, הכניסה מותרת לבעלי דרכון ישראלי בלבד. מי שקיבל מנה שנייה של חיסון קורונה, יקבל שבוע לאחר החיסון תעודת מתחסן שהיא בעלת תוקף לחצי שנה, כך שהוא יוכל להיכנס לישראל ללא צורך בבידוד. יש להישאר עם האצבע על הדופק ולהימנע מכל מיני הפתעות לא טובות. בגלל שתקופה קשה זו, מתאפיינת בתנודות בלתי רגילות ולכן, מה שקורה היום, לא בטוח שיהיה תקף גם למחר.

יש להתעדכן כל העת ולהתעדכן בהנחיות המתאימות עד ליום הטיסה. מדינות רבו מתנות את הכניסה אליהן בבדיקת קורונה. מצד שני, אין לדעת אם אותן מדינות ירוקות שתכננתם לטוס אליהן, לא תהפוכנה לאדומות בתוך ימים ספורים. יש לבטח את עצמכם באמצעות פוליסת ביטוח נסיעות, במקרים אשר בהם הטיסה תתבטל או שהחופשה תתקצר בגלל שינוי במדינה הירוקה שתהפוך לאדומה ותצטרכו לחזור חזרה לישראל לפני הזמן.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
תוכן עניינים
לפרסום כתבה באתר
מאמרים אחרונים
חברת הסעות בבית דגן

  מחפשים חברת הסעות בבית דגן? זקוקים לאוטובוס עבור הילדים לכל השנה למסגרות החינוכיות או מיניבוס חד פעמי שיסיע את האורחים שלכם מבית דגן לעיר

קרא עוד »
הסעות נכים בתל-אביב

  מן הסתם, אחת הבעיות המרכזיות ממנה סובלים אנשים הסובלים מנכות כלשהי בגופם היא בעיית הניידות, אלא שדווקא נכים אלה זקוקים לניידות מרבית לצורך ניהול

קרא עוד »
הסעות תלמידים בלהבים

  הסעות מאורגנות לתלמידים היא פרקטיקה נפוצה מאוד ולא רק בישראל. יחד עם זאת, במרבית המקרים הסעות מאורגנות כאלה אופייניות בעיקר לישובים מבודדים ובעיקר לבתי

קרא עוד »
חברת הסעות במודיעין

  מחפשים חברת הסעות במודיעין? זקוקים לאוטובוס עבור הילדים לכל השנה למסגרות החינוכיות או מיניבוס חד פעמי שיסיע את האורחים שלכם ממודיעין לעיר אחרת לחתונה?

קרא עוד »