הסעות נכים בקרית שמונה

 

מן הסתם, אחת הבעיות המרכזיות ממנה סובלים אנשים הסובלים מנכות כלשהי בגופם היא בעיית הניידות, אלא שדווקא נכים אלה זקוקים לניידות מרבית לצורך ניהול אורח חיים תקין, לפרנסה ולקבלת טיפולים רפואיים. בדיוק מהסיבה הזאת, התפתח ענף שלם של הסעות נכים, בדרך כלל על ידי גורמים המתמחים ספציפית בתחום זה אבל גם על ידי חברות הסעות כלליות, שבנו התמחות מיוחדת לתחום הסעות הנכים. כיצד באה לידי ביטוי ההתמחות הנדרשת בתחום של הסעות נכים? מהם הפרמטרים שאותם צריך להציע ספק שירותי הסעות נכים? מהו המודל הטוב ביותר לעבוד עם ספק שירותי הסעות נכים? מי מציע שירות הסעות נכים בקרית שמונה? על שאלות אלו ועוד עונים לכם בשורות הבאות, המומחים של חברת טיולי העמק, המציעה שירותי הסעות נכים בכל רחבי הארץ.

 

התמחות בהסעות נכים – מהי ומדוע היא נדרשת?הסעות נכים בקרית שמונה

הסעת נכים היא לחלוטין אינה פרקטיקה חדשה, אם כי בשני העשורים האחרונים, במיוחד לאור פיתוחי נגישות טכנולוגיים חשובים, התפתח מאוד התחום של הסעות נכים בקרית שמונה ובכל רחבי הארץ. טכנולוגיות אלה כוללות מעליות נכים להגבהת כסאות גלגלים אל תוך הרכב, תכנון חלל הרכב בהתאמה לישיבה נוחה של נכה על כיסא גלגלים, הובלת נכים בשכיבה ואפילו מדפי נגישות לכיסאות גלגלים ולנכים על קביים. התמחות בהסעות נכים באה לידי ביטוי בדיוק בנוכחות של טכנולוגיות אלה וברכבים המותאמים להסעת נכים. חברות הסעות המציעות שירותי הסעות נכים, חייבות להפעיל רכבים שתוכננו לכך במיוחד, רכבים בהם מותקנים כל אמצעי הנגישות הנדרשים על מנת לאפשר לנכה לעלות ולרדת מהרכב בצורה נוחה ובטוחה וכן לאפשר לו ישיבה נוחה ובטוחה לאורך הנסיעה כולה.

יחד עם זאת, התמחות בהסעות נכים אינה מסתכמת רק בזמינותן של טכנולוגיות נגישות וכלי רכב מונגשים, אלא גם באופן התפעול של מערך ההסעות בהתאם לצרכי הנכים. במקרים רבים, התמחות זו באה לידי ביטוי בפרטים הקטנים, שיכולים לשנות לחלוטין את רמת שביעות הרצון של הלקוח מהשירות. כך למשל, חברה המתמחה במתן שירותי הסעות נכים בקרית שמונה, יודעת להעמיד לרשות לקוחותיה רכבים נגישים לחלוטין אבל גם נהגים שמכירים היטב את כלל המוסדות הרפואיים, הרשויות והיעדים האופייניים אליהם נדרשים הנכים בדרך כלל להגיע. התמחות זו יכולה לבוא לידי ביטוי אפילו בהיכרות של הנהג עם שעות הפתיחה של כל מוסד, עם תהליכי האישור הנדרשים לכניסה לכל מוסד כזה וכן הלאה. כאמור, מדובר לכאורה בפרטים קטנים, אלא שבפועל, אלו הם הפרטים הקטנים שיכולים להשפיע בצורה דרמטית על חוויית השירות כולו ונכים הנעזרים בשירותי הסעות נכים, יודעים להעריך את זה היטב.

התמחות בהסעות נכים באה לידי ביטוי גם בפרמטרים שיודע ספק השירות להציע וזה אומר הגעה לכל כתובת ולכל יעד ממנו יש לאסוף את הנכה ואליו יש להסיע אותו, מתן סיוע לנכה בהגיעו ליעדו, לרבות ליווי של הנכה לאורך כל הביקור שלו ביעד הנדרש וכן הלאה. למעשה, הסעות נכים הוא שירות שאינו מתחיל ונגמר בהובלת הנכה ליעדו, אלא בליווי הנכה מהרגע שהוא יוצא מביתו ועד הרגע בו הוא נכנס אליו בחזרה לאורך כל הדרך. שירות שכזה דורש כמובן כישורים ורישוי תחבורתיים מתאימים, אך גם יכולת טיפולית, נכונות לסייע ולעזור, אמפתיה, היכרות אישית בין הנהג ללקוח והבנה מלאה של תפקיד הנהג המלווה בתהליך.

 

 

מהו המודל הטוב ביותר לעבודה עם ספקי שירותי הסעות נכים?

ככלל, שירות הסעות נכים הוא אינו שירות שנדרש על בסיס מזדמן, על אף שגם אפשרות זו קיימת עבור לקוחות שבדרך כלל מסתדרים באופן עצמאי ובסיוע קרובי משפחה ונדרשים לשירות רק במקרים נדירים. בפועל, מרבית הנכים נעזרים בשירות זה על בסיס קבוע ולאורך שנים ולכן מודל העבודה הטוב ביותר עבורם מול חברות ההסעות הוא מודל ארוך טווח. מודל זה מאפשר להגדיר מראש את כל רכיבי השירות ולהבטיח שרכיבים אלה יסופקו ללקוח במשך שנים ועל בסיס קבוע כשכולם יודעים מה עליהם לעשות וכולם מכירים זה את זה ואת הצרכים הייחודיים זה של זה. במקרים רבים, הסכמים אלה נחתמים על ידי ארגוני סיוע למיניהם, שדואגים לנכים והם שדואגים לכל הנושא של הסעות הנכה וארגונים אלו אכן חותמים על הסכמי שירות ארוכי טווח עבור כל הנכים המטופלים על ידם. יחד עם זאת, מן הראוי שכל נכה יכיר את החברה המסיעה אותו ואת פרטי הנהג המסיע אותו, על מנת שעל פי הצורך יוכל לפנות באופן עצמאי ולהזמין שירות הסעה כאשר זה נדרש.

 

מי מספק שירותי הסעות נכים?

כאמור, שירותי הסעות נכים מסופקים על ידי חברות המתמחות ספציפית בתחום זה וכן על ידי חברות הסעות, המספקות שירותי הסעות למגוון אוכלוסיות ומטרות ובכלל זה גם שירותי הסעות נכים בקרית שמונה. בבחירת ספק השירות, חשוב לוודא כי החברה מפעילה רכבים המותאמים ספציפית להסעת נכים בכלל ולהסעת נכים בעלי צרכים רלוונטיים. כך למשל, נכים על קביים יכולים בהחלט להיעזר במגוון רחב יותר של רכבי הסעה לעומת נכים על כסאות גלגלים. נכים המרותקים לכסא גלגלים נדרשים לרכבי הסעה ייעודיים עוד יותר, המאפשרים להם לעבור את הנסיעה כולה כשהם על כיסא הגלגלים שלהם וגם לזכות לליווי צמוד לאורך כל התהליך.

בבחירת ספק שירות, יש לבחון היטב את הפרטים הקטנים שבדרך כלל נוטים להתעלם מהם בשירותים גנריים אחרים, אך יכולים להיות מכריעים לגמרי בשירותים כדוגמת הסעות נכים בקרית שמונה. פרטים אלה כוללים למשל את ההתחייבות של חברת ההסעות למספר מצומצם של נהגים עבור כל לקוח, כך שניתן יהיה לבנות היכרות, שתקל מאוד על הלקוח וכן שהנהג עצמו יכיר את הלקוח הספציפי, את הצרכים הייחודיים לו ואת הקשיים עימם הוא מתמודד, על מנת שיוכל להעניק לו שירות טוב יותר. כמו כן, יש לבחון את רכיב השירות של ליווי הנכה בסידורים שעליו לבצע ולא רק הסעתו ליעד. חברות הסעות נכים יודעות להציע בדרך כלל את כל האפשרויות ובכל הסכם שירות ניתן להסדיר את התנאיהסעות נכים בקרית שמונה

לעניין המחיר, אפשר בהחלט להעריך כי פערי המחירים בין הספקים השונים הם אינם גבוהים ואם קיימים פערים כאלה, הם בדרך כלל נובעים מפערים ברמת השירות עצמו. חברות המספקות שירות הסעות נכים בקרית שמונה בסטנדרטים גבוהים של היכרות אישית, ליווי צמוד, התאמה מלאה של הרכב וטכנולוגיות הנגישות וכדומה, תגבנה בדרך כלל מחיר מעט יותר גבוה, אם כי למחיר זה יש הצדקה מלאה ולא מדובר במחיר עודף ללא סיבה.

חברת טיולי העמק היא אחת מחברות ההסעות המובילות בישראל ובכלל זה מציעה החברה גם שירותי הסעות נכים בקרית שמונה ובכל רחבי הארץ. לחברה צי של רכבי הסעות, לרבות רכבים מותאמים לנכים על כיסאות גלגלים ולנכים המרותקים לכיסא הגלגלים שלהם. החברה מעסיקה נהגים שעברו הכשרות ייעודיות בתחום של הסעות נכים ויודעים לעבוד עם נכים, ללוות אותם ולספק להם הן את התמיכה הפיזית והן את התמיכה הנדרשת להם בזמן מתן השירות.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
תוכן עניינים
לפרסום כתבה באתר
מאמרים אחרונים
חברת הסעות באריאל

  מחפשים חברת הסעות באריאל? זקוקים לאוטובוס עבור הילדים לכל השנה למסגרות החינוכיות או מיניבוס חד פעמי שיסיע את האורחים שלכם מאריאל לעיר אחרת לחתונה?

קרא עוד »
הסעות תלמידים בעפולה

  הסעות מאורגנות לתלמידים היא פרקטיקה נפוצה מאוד ולא רק בישראל. יחד עם זאת, במרבית המקרים הסעות מאורגנות כאלה אופייניות בעיקר לישובים מבודדים ובעיקר לבתי

קרא עוד »