הסעות תלמידים בקצירין

 

הסעות מאורגנות לתלמידים היא פרקטיקה נפוצה מאוד ולא רק בישראל. יחד עם זאת, במרבית המקרים הסעות מאורגנות כאלה אופייניות בעיקר לישובים מבודדים ובעיקר לבתי ספר יסודיים. ברובם המכריע של המקרים, מאורגנות הסעות אלה על ידי הרשות המקומית, המועצה האזורית או על ידי משרד החינוך עצמו, הכל בהתאם לעמידה בקריטריונים מוסכמים. יחד עם זאת הסעות מאורגנות יכול להוות פתרון מצוין גם בכל מקרה אחר, לרבות הסעות תלמידים בקצירין. אז מה הופך את האופציה של הסעה מאורגנת לכל כך כדאית? האם אפשר לארגן הסעה כזאת גם ללא הרשות המקומית או משרד החינוך? האם המימון המלא חל על ההורים או שישנה אפשרות להשתתפות מצד הרשויות? על מה חשוב להקפיד בבחירת חברת ההסעות? על שאלות אלו ועוד, עונים לכם בשורות הבאות המומחים של חברת טיולי העמק.

 

באילו מקרים נכון לארגן הסעות מאורגנות לתלמידים?

ובכן, אם נבחן את המרחב הציבורי, נגלה שהסעות מאורגנות לתלמידים היא פרקטיקה נפוצה מאוד בישובים מרוחקים, מושבים, קיבוצים וישובים מעבר לקו הירוק. הסיבות לכך הן ברורות – קיים קושי מהותי להורים להסיע את ילדיהם לבית הספר המרוחק ומן הסתם, בגילאי בית הספר היסודי, קיים קושי בקרב התלמידים עצמם להגיע באופן עצמאי לבית הספר המרוחק. יחד עם זאת, על אף שמדובר בפרקטיקה נפוצה, הרי שפרקטיקה זו פועלת על פי מבחנים וקריטריונים מסודרים ולא כל תלמיד זוכה להסעה מאורגנת לבית הספר. למעשה, ישנם תלמידים שלאחר שנים ארוכות שבהן הורגלו להסעה מאורגנת, לפתע נקטעת האופציה הזאת עבורם רק מכיוון שעלו לכיתה שכבר שוכנת אי שם מחוץ לרשימת הקריטריונים, כשבפועל שום דבר מהותי לא השתנה בקושי שלהם להגיע לבית הספר.

אלו הם בדיוק המקרים בהם מומלץ להורים להתארגן יחד על מנת לבחון את האופציה של הסעה מאורגנת לילדיהם. במקרים אלה אין כמובן שום קריטריון פרט לרצון והמוכנות של ההורים למממן את ההסעה, מה שהופך גם את האופציה של הסעות תלמידים בקצירין לאופציה ריאלית. כמו כן, חשוב לדעת שתלמידים בחינוך המיוחד או תלמידים שמוגדרים כזכאים להסעה בגין קשיי למידה או קשיים התפתחותיים, זכאים לקבל הסעה בכל מקרה, גם אם ההסעה הזאת תהיה הסעה פרטית עבורם. במקרים רבים ניתן למצוא חבר אחד "בחבורה" שעומד בקריטריונים אלה ולעשות שיתוף פעולה עם משרד החינוך כדי להפוך את ההסעה לקבוצת תלמידים בתמורה להשתתפות ההורים בעלויות ובתמיכה של משרד החינוך והרשות המקומית.

האם זה כדאי מבחינה כלכלית?

התשובה כמובן תלויה בשורה של גורמים ובהם המרחק מהבית לבית הספר, הזמינות של ההורים להסיע את ילדיהם בשעות ההתחלה ושעות הסיום של בית הספר, כל יום לכל אורך השבוע, הימצאותו של בית הספר בנתיב שבו עובר ההורה בכדי להגיע למקום עבודתו, מידת בגרותו של התלמיד והמסוגלות האישית שלו להתנהל באופן עצמאי, זמינות של תחבורה ציבורית וכן הלאה. כל מקרה צריך להישקל לגופו כשישנם מקרים שפשוט אין ברירה אלא לממן הסעה מאורגנת בפורמט של הסעות תלמידים בקצירין ובמקרה כזה, ככל שתארגנו יותר הורים שירצו להשתתף בעניין, כך תהיה העלות לכל הורה נמוכה יותר.

מההיבט הכלכלי, כאמור בכפוף לגורמים שמנינו לעיל, בהחלט ייתכן שהעלות של הסעה מאורגנת תהיה משמעותית נמוכה יותר מעלויות ההסעה הפרטית שמספקים ההורים לילדיהם. הסעות פרטיות כאלה כרוכות בזמן רב, בעלויות דלק ובעלויות בלאי לרכב. עלויות אלה יכולות להרקיע שחקים בהתאם למרחק ובהתאם לעומס התנועה בנתיבי הנסיעה בשעות הרלוונטיות. במודל של הסעות תלמידים בקצירין, מדובר ברכב אחד שאוסף ומפזר מספר תלמידים בבת אחת, מה שמוביל לחיסכון עצום בעלויות, לבטח ביחס לעלויות הדלק והבלאי שמשלם כל הורה בנפרד עבור ילדו. יחד עם זאת, יש לבחון את הדברים באופן פרטני ולבחון אפשרויות שונות של גדלים של רכבי הסעה, מספר תלמידים המשתתפים בפרויקט וכן הלאה.

הסעות תלמידים בקצירין

על מה חשוב להקפיד בבחירת חברת הסעות?

הסעות תלמידים בקצירין הוא שירות שמוצע על ידי כל חברת הסעות הפעילה באזור הצפון ואף על פי כן, לא כל חברה כזאת אכן מתאימה למשימה. הסעת תלמידים היא הסעה ייחודית מכמה סיבות: היא צריכה להיות מאוד מדויקת ואמינה, להגיע בזמן, לצאת בזמן ולהיות זמינה לתלמידים גם בתחילת יום הלימודים וגם בסיום הלימודים. ככל שניתן להקצות נהג אחד או שניים קבועים להסעת התלמידים, כך תתנהל ההסעה בצורה יותר יעילה כשהנהגים יודעים לבצע בקרה יעילה יותר לגבי נוכחות התלמידים. אבל מעבר לכל זה, הסעות תלמידים בקצירין חייבות לעמוד בקריטריונים נוקשים של בטיחות ובכלל זה בטיחות כלי הרכב עצמו, מקצועיות הנהג ותרבות הנהיגה שלו וכמובן שימוש בעזרים ייעודיים לאזהרת התנועה העוברת לגבי נוכחות של תלמידים בדרך.

למרבה הצער, במהלך השנים קרו מקרים בהם נהגים שכחו ילדים ברכב, הובילו ילדים רבים יותר ממה שהם מורשים להסיע על פי רישיון הרכב ואף מקרים של תאונות ודריסת ילדים על ידי נהג ההסעה עצמה. תאונות כמובן קורות ללא קשר לקיומן או אי קיומן של הסעות, אבל כאשר אתם שולחים את הילדים שלכם עם נהג זר, אתם בהחלט רוצים לוודא שהילד נמצא בידיים הטובות והבטוחות ביותר ואת זה יהיה עליכם לבחון בשלב של בחירת חברת ההסעות. בהיבט זה יש לבדוק בעיקר את המוניטין לו זוכה החברה בתחום הספציפי של הסעות תלמידים בקצירין. עד כמה עושות הרשויות שימוש בשירותיה של החברה, עד כמה ידועה החברה כמתמחה בהסעות תלמידים ומה הרקורד הבטיחותי שלה. את המידע הזה תוכלו לקבל גם מהרשות המקומית שבתחומה אתם מתגוררים, גם מבית הספר ומשרד החינוך וגם אולי מחברים, בני משפחה או מכרים שמכירים את עולם ההסעות ויכולים להמליץ לכם או להזהיר אתכם מפני חברה ספציפית.

סוגיית המחיר היא כמובן סוגיה שאי אפשר, וגם לא נכון, להתעלם ממנה. יחד עם זאת, הדבר האחרון שאתם רוצים זה לקנות בזול ולצאת ביוקר – איחורים של נהג ההסעות, תלונות על נהיגה פרועה, רכבים מלוכלכים, נהגים שמעשנים ברכב ההסעות – כל אלה הן תופעות שקיימות ומהן אתם רוצים להימנע בכל מחיר. לעיתים זה יכול להיות כרוך בתשלום גבוה יותר, אם כי לא בהכרח. מה שבטוח הוא שמחיר טוב לא יכול לבוא על חשבון עמידה בזמנים, בטיחות, תרבות נהיגה ומינימום של ניקיון ונוחות עבור התלמידים. על כן, כאשר אתם בוחרים הצעות מחיר שונות עבור שירות הסעות תלמידים בקצירין, אתם לא רוצים להינעל אך ורק על המחיר, אלא לבחון אותו בצורה מאוזנת עם פרמטרים כמו מוניטין, ניסיון, רקורד בטיחותי וכן הלאה.

חברת טיולי העמק היא אחת מחברות ההסעות המובילה בישראל, המספקת את כל סוגי ההסעות לרבות הסעות תיירים, הסעות נכים, הסעות תיירות פנים, הסעות עובדים וכמובן הסעות תלמידים בקצירין. החברה מקפידה על הסטנדרטים הגבוהים ביותר של ניקיון, תחזוקת כלי הרכב, הכשרת נהגים גם בהיבט המקצועי וגם בהיבט השירותי, עמידה מלאה בזמנים וכמובן בטיחות התלמידים בראש ובראשונה ולפני הכל. כמו כן, מציעה טיולי העמק את שירותיה במחירים אטרקטיביים ותחרותיים ביחס למחיר השוק.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
תוכן עניינים
לפרסום כתבה באתר
מאמרים אחרונים
הסעות נכים בנתיבות

  מן הסתם, אחת הבעיות המרכזיות ממנה סובלים אנשים הסובלים מנכות כלשהי בגופם היא בעיית הניידות, אלא שדווקא נכים אלה זקוקים לניידות מרבית לצורך ניהול

קרא עוד »
הסעות ילדים בעומר

  מחפשים חברת הסעות ילדים בעומר? צריכים לארגן אוטובוס או מיניבוס לאורך כל השנה או לחילופין זקוקים לפתרון באופן חד פעמי! במדריך הקצר הבא תקבלו

קרא עוד »
חברת הסעות בטירה

  מחפשים חברת הסעות בטירה? זקוקים לאוטובוס עבור הילדים לכל השנה למסגרות החינוכיות או מיניבוס חד פעמי שיסיע את האורחים שלכם מטירה לעיר אחרת לחתונה?

קרא עוד »