הנגשת אתרי טיולים לבעלי מוגבלויות

בשנים האחרונות, חל של חוק השוויון לאנשים עם מוגבלויות, ניתן לראות עלייה משמעותית במספר אתרי התיירות הנגישים בישראל. ישנה הבנה גוברת ומודעות ליחס אשר זכאים לו אנשים עם מוגבלויות ובשל כך, ישנה הבנה ברורה כי הנגישות לא צריכה לבוא לידי ביטוי רק ביחס לאדם עם צרכים מיוחדים, אלא גם בעיצוב והתאמה של אתרים ציבוריים ואתרי טיולים לצרכי הכלל לרבות אוכלוסייה בעלת מוגבלויות. החברה להגנת הטבע, רשות הטבע והגנים ורשות העתיקות, אשר מבינות את הצורך להנגיש את אתרי הטיולים השונים עבור אוכלוסייה מוגבלות, נעזרות באמצעים שונים על מנת להפוך אתרי טיול שונים נגישים.

 

כיצד מנגישים אתרי טיולים?

כאמור, בהתאם לחוק הנגישות, ידוע כיום כי הנגשה מהווה חובה בכל מקום, לרבות באתרי אינטרנט ובאתרי טיולים. החברה להגנת הטבע, רשות הגנים ורשות העתיקות, אשר מציעות כיום מגוון אתרי טיולים לציבור הרחב, הבינו את הצורך להנגיש אתרי טיולים על מנת שגם אוכלוסייה הסובלת ממוגבלויות כאלה ואחרות, תוכל להגיע לאתרי הטיולים הללו ולהנות ממה שהם מציעים, כפי שאוכלוסייה מתניידת יכולה. הנה כמה דברים שהופכים אתר טיול מונגש:

ראשית כל, ישנם לא מעט אתרי טיולים שיש בהם מגברים ומערכות FM. מדובר על מערכות אישיות המסייעות לאנשים בעלי מוגבלות שמיעה להתמצא במקום, לקבל הדרכה ועוד. המטרה של המערכות היא לחדד את הנאמר בסביבה של לקוי שמיעה וזאת בכדי לסייע לו להבין את המתרחש סביבו.

שנית, לא מעט אתרי טיולים משלבים מערכת מתקדמת שמטרתה היא לסייע לאנשים עם מוגבלות ראייה ומוגבלות פיזית להתמצא בצורה קלה יותר בסביבה. המערכת כוללת התקנת רמקולים באתר, כאשר באי האתר ידרשו להוריד למכשיר הסמארטפון שלהם אפליקציה ייעודית וכך הם יוכלו לקבל הכוונות קוליות איכותיות בכל רחבי אתר התיירות לרבות הסברים מפורטים על מוצגים ונקודות עניין שונות.

אמצעי נוסף המסייע רבות להנגשת אתרי תיירות הוא מעקות. אנשים בעלי מוגבלות פיזית או מבוגרים לא פעם יזדקקו לסיוע בהליכה ובעיקר אם מדובר על ירידה או עליה ועל כן, חשוב מאוד להתקין מעקות ברחבי אתר התיירות על מנת לסייע לאנשים בעלי מוגבלות להתנייד ביתר קלות ברחבי אתר התיירות. כמובן שישנם אנשים הסובלים מנכות פיזית  אשר מעקות לא באמת יסייעו להם כאשר יהיה צורך לעלות או לרדת  במדרגות שבאתר ועל כן, ישנם לא מעט אתרי טיולים שבהם יהיה מעלון אנכי או מעליות מיוחדות הרלוונטיים עבור בעלי מוגבלויות. המעלון או המעליות יסייעו להם לרדת או לעלות באתר הטיול ולהנות מכולו כפי שנהנית אוכלוסייה מתניידת.

 

הנגשת אתרי אינטרנט

כדי שכל אדם בעל מוגבלות יצליח להבין האם אתר טיולים כזה או אחר מתאים לו, חשוב מאוד להנגיש כיום אתרי אינטרנט. הנגשת אתרי האינטרנט בצורה הטובה ביותר, מאפשרת לכל אדם להיכנס לאתר עוד קודם הוא בוחר להגיע לאתר טיול כזה או אחר ולברר האם הוא בכלל יכול להגיע למקום בשל היותו נגיש או לא נגיש עבורו. כיום הנגשת אינטרנט מהווה דבר חשוב מאוד ויש לבחור עבור עבודת ההנגשה את אנשי המקצוע הטובים ביותר.

אין ספק כי הנגשת אתרי טיולים היא עבודה חשובה מאוד שמטרתה היא לאפשר גם לבעלי מוגבלויות להנות ממה שמציע כל אתר טיול באופן מלא. הנגשה חייבת להתבצע בצורה איכותית, תואמת לכל מקום ותואמת לבעלי מוגבלויות שונות בהתאם לסוג המוגבלות הקיימת.

קרדיט תמונה: freepik
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
תוכן עניינים
לפרסום כתבה באתר
מאמרים אחרונים
הסעות ילדים ברמת ישי

  מחפשים חברת הסעות ילדים ברמת ישי? צריכים לארגן אוטובוס או מיניבוס לאורך כל השנה או לחילופין זקוקים לפתרון באופן חד פעמי! במדריך הקצר הבא

קרא עוד »
חברת הסעות בגולן

  מחפשים חברת הסעות בגולן? זקוקים לאוטובוס עבור הילדים לכל השנה למסגרות החינוכיות או מיניבוס חד פעמי שיסיע את האורחים שלכם מגולן לעיר אחרת לחתונה?

קרא עוד »
חברת הסעות במכבים-רעות

  מחפשים חברת הסעות במכבים-רעות? זקוקים לאוטובוס עבור הילדים לכל השנה למסגרות החינוכיות או מיניבוס חד פעמי שיסיע את האורחים שלכם ממכבים-רעות לעיר אחרת לחתונה?

קרא עוד »
מאמן הסעות המוביל

הסעות דיסיטי מספקות אמצעי תחבורה אמין ויעיל לנוסעים בישראל. עם לוחות הזמנים הדייקניים והישיבה הנוחה שלהם, הנוסעים יכולים ליהנות מנסיעה ללא מתח ליעדם. הנהגים המקצועיים מבטיחים נסיעה חלקה, מה שהופך את הסעות דיסיטי לבחירה המועדפת על מטיילים רבים.

קרא עוד »