המרת מטבע – איך זה עובד ואיך אפשר לעשות את זה בצורה אפקטיבית

אחד השווקים הפיננסיים המשמעותיים ביותר בעולם הכלכלה העולמי, הוא שוק מטבעות חוץ. מדובר על מטבעות של מדינות שונות הנסחרות על פי ערך מסוים, הנקבע בין היתר על ידי היצע וביקוש, והמסחר נעשה באופן כזה שהסוחר מוכר את המטבעות שברשותו, בשביל לרכוש מטבעות אחרות.

שוק מטבעות חוץ הוא מאוד רחב, מגוון ועשיר, מושפע משורה ארוכה של פרמטרים, מקומיים ובינלאומיים, גיאו פוליטיים וכלכליים, וכמובן יכול להשפיע על כלכלות ומדינות בצורות שונות ומגוונות. וכן השוק משפיע על כל אחד מאיתנו בצורות רבות.

אחת הצורות בהן שוק מטבעות חוץ משפיע עלינו היא דרך המרת מטבע. הדרך בה אנחנו בוחרים להמיר מטבע מקומי במטבע זר. למשל, שקל לדולר, יורו, לירה שטרלינג או כל מטבע אחרת. המרת מטבעות נעשית במקרים שונים, בין אם זה לפני נסיעה לחו"ל, לפני עסקאות מסוימות המתבצעות בכסף זר וכן אם ברצוננו לחסוך כסף זר לעתיד.

ישנן שיטות שונות בעזרתן אנחנו יכולים לבצע המרת מטבע. למשל, אנחנו יכולים לעשות זאת באמצעות בעלי עסקים שעוסקים בכך באופן ספציפי, אנחנו יכולים לעשות זאת בעזרת בנקים או גופי מימון שמתעסקים בכך וכן יש לנו אפשרות לעשות זאת באמצעות ארנקים מיוחדים של חברות אשראי.

 

איך זה מתבצע בפועל?

נניח ואנחנו מחזיקים כרטיס אשראי של חברה מסוימת, אז יש לנו אפשרות לרכוש מט"ח, לשים אותו בארנק שהחברה פותחת עבורנו, ובכל פעם כשנרצה נוכל למשוך כסף או לשלם בכרטיס אשראי בעזרת הכסף שחסכנו בארנק. זה ימנע מאיתנו את הצורך להמיר מטבעות בכל פעם או להשתמש בכסף מזומן לשם כך. חשוב לציין, שהיום בהרבה מאוד מדינות באירופה ובכלל, מעדיפים להשתמש באשראי ולא במזומן.

יש לתהליך הזה מספר יתרונות:

ראשית, בכל עת שנרצה נוכל להשתמש במטבע חוץ. כלומר, הכסף עומד לרשותנו ויש לנו אפשרות להשתמש בו בצורה סדירה.

שנית, מאחר ואנחנו רכשנו את הכסף בנקודת זמן מסוימת, אז תהליך ההמרה יקבע על פי אותו מועד. זאת אומרת, שישנו סיכוי גבוה שאנחנו לא נפסיד מכך בהפרש ההמרה אלא להיפך, נרוויח יותר.

שלישית, התהליך הזה מאפשר לנו לבצע עסקאות במטח באופן מיידי, בלי עיכובים ובלי דחיות. אנחנו יכולים לבצע אותו תוך זמן קצר מאוד.

 

איך עושים את זה נכון?

בשביל לבצע את התהליך הזה בצורה נכונה, אנחנו צריכים כמובן לרכוש מטבעות חוץ בצורה מדודה, שקולה ונכונה. לבחור את המטבעות המתאימים והרלוונטיים עבורנו. לאחר מכן, עלינו לפתוח ארנק דיגיטלי בו נוכל לאחסן את הכסף.

בהמשך, בכל פעם כשנרצה, נוכל לבצע עסקאות דרך אותו כרטיס אשראי בו נמצא הארנק. בין אם מדובר בעסקאות און ליין, עסקאות בחו"ל באופן פרונטאלי ובין אם אנחנו משתמשים בכרטיס למשיכת מזומן.

קרדיט תמונה: freepik
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
תוכן עניינים
לפרסום כתבה באתר
מאמרים אחרונים
הסעות בחיפה

  פועלות היום בישראל שורה של חברות המספקות שירותי הסעות בכל רחבי הארץ. הסעות אלה מסופקות כשירות מזדמן לאירועים חד פעמיים וכשירות קבוע במסגרת הסכמי

קרא עוד »
יומן המסעות למשחקי כדורגל

כשאתה הולך למשחקי כדורגל, שקול להשתמש באפשרויות תחבורה ציבורית כגון אוטובוסים או רכבות. אפשרויות אלו לרוב נוחות וחסכוניות להגעה לאצטדיון. הקפד לבדוק את לוחות הזמנים והמסלולים מראש כדי להבטיח נסיעה חלקה.

קרא עוד »
הסעות לחתונה במודיעין

  חתונה היא אולי בין האירועים הכי חשובים ומשמעותיים בחיים שלנו. לא סתם משפחות וזוגות מתכננים חתונה במשך כמה חודשים וחושבים על כל הפרטים החל

קרא עוד »